5 handige tools voor ZZP’ers

Ten opzichte van vorig jaar heeft het tweede kwartaal van 2015 30 procent meer opdrachten voor ZZP’ers opgeleverd, zo blijkt uit onderzoek van ZP Facts. Grote reden voor deze stijging is het teken van economisch herstel in 2015. Denk hierbij aan opdrachten die vaak langer duren dan voorheen, tarieven die stijgen en de groei van het aantal ZZP’ers. Om deze (nieuwe) zelfstandige ondernemers te helpen nog effectiever te werk te gaan en tijd te besparen op voornamelijk administratief gebied, komen wij met de volgende 5 handige tools voor ZZP’ers.

1. Evernote

Met Evernote vergeet je nooit meer belangrijke zaken. Je hebt de mogelijkheid om notities te maken, gemakkelijk bestanden te delen en takenlijstjes te ontwerpen. Ook kun je nieuwe ideeën inspreken. Doordat Evernote tevens werkt met een mobiele app heb je je gegevens altijd binnen handbereik. Synchronisatie tussen al je apparaten maakt het mogelijk dat je onderweg notities kunt maken op je smartphone en thuis rustig verder kunt werken op je laptop.

2. Profifact

Profifact is een online factureringsprogramma waarmee je heel eenvoudig professionele facturen en offertes kunt maken welke automatisch voldoen aan de eisen van de Belastingdienst. In het dashboard heb je in één oogopslag inzicht in je openstaande posten en verstuur je met één klik op de muis een herinnering. Daarnaast wordt er elke dag een veilige back-up gemaakt van je gegevens en deze worden voor minimaal zeven jaar bewaard (Bewaarplicht als ondernemer).  Extra’s: Sjablooneditor, handige BTW overzichten en gratis helpdesk.

3. Toggl

Handig voor zelfstandige ondernemers. Met Toggl kun je real-time je uren bijhouden en dit meteen koppelen aan een onbeperkt aantal projecten of klanten. Zo weet je aan het einde van je werkdag precies hoeveel tijd je per klant gewerkt hebt.

4. Easyrit

Easyrit registratie is een handige app waarin je je kilometer- of ritregistratie kunt bijhouden. Tevens kan je huidige locatie opgehaald worden aan de hand van GPS tracking. Ideaal voor je eigen administratie, maar ook verplicht tegenover de Belastingdienst. Nadat je je kilometer- of ritregistratie hebt bijgehouden kun je ook eenvoudig via de website inloggen in het online beheerprogramma om de gegevens te exporteren of nog verder te bewerken.

5. Hootsuite

Tegenwoordig is het niet meer een vraag of je wel of niet met je bedrijf actief moet zijn op social media. Doordat er zoveel verschillende platformen zijn, is Hootsuite een ideale tool om al je social media accounts in één overzicht te beheren en te updaten. Zo kun je van te voren geplande berichten opstellen, berichten vertalen en bestanden delen. Tevens heb je de optie om het klikgedrag van je volgers te analyseren.

Als ondernemer heb je altijd de verplichting om je administratie minimaal zeven jaar te bewaren. Het hanteren van een goede administratie is daarom noodzakelijk. In één van onze vorige blogs lees je daarom hoe je je administratie het beste kunt inrichten.

Heb jij zelf nog tips voor een handig programma of een ideale app? Laat het ons en onze lezers weten door te reageren op deze blog.

Deel dit artikel met je vrienden:

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Geen reacties

Laat een reactie achter: