Grote update met een sterk verbeterd aanmaningstraject en een gloednieuwe API

Profifact staat erom bekend verbeteringen door te voeren om gebruikers nog beter van dienst te kunnen zijn. Met veel enthousiasme kunnen wij daarom mededelen dat versie 3.7 van Profifact vanaf woensdag 3 februari een feit is. De grootste veranderingen in deze nieuwe versie zijn de verbetering van het aanmaningstraject en de toevoeging van een API. Daarnaast zijn er ook diverse kleine updates toegevoegd om het gebruiksgemak nog meer te vergroten. In onderstaande alinea’s lichten wij enkele belangrijke updates toe:

Aanmaningstraject: Verstuur direct herinneringen vanuit Profifact

Allereerst zijn er belangrijke toevoegingen gedaan in het aanmaningstraject. Profifact beschikte voorheen al over de mogelijkheid om herinneringen, aanmaningen en ingebrekestellingen aan te maken. Het was echter niet mogelijk om deze direct vanuit Profifact te versturen. Dit is nu wel doorgevoerd. Tevens kunnen gebruikers een onbeperkt aantal herinneringen versturen en dit kan ook voor meerdere facturen tegelijkertijd gedaan worden.

Openstaande posten - Aanmaningstraject

Maak een onbeperkt aantal aanmaningen en houdt perfect overzicht in al je openstaande posten!

Onderstaand tref je een lijst aan van de meeste belangrijke  toevoegingen met betrekking tot het aanmaningstraject. De volledige lijst met updates is te zien op onze pagina ‘Belangrijke verbeteringen’.

Updates aanmaningstraject:

  • Het aanmaken en versturen van een onbeperkt aantal herinneringen, aanmaningen en ingebrekestellingen. Drie keer een herinnering sturen en dan pas een aanmaning is nu bijvoorbeeld ook mogelijk.
  • Gebruikers kunnen facturen selecteren om voor al die facturen aanmaningen te maken.
  • Aanmaningen voor dezelfde klant worden automatisch gegroepeerd.
  • Het openstaande bedrag van een (in een aanmaning opgenomen) factuur wordt opgeslagen zodat een aanmaning een vast punt in de tijd beschrijft. Voorheen werd altijd het actuele openstaande bedrag gebruikt.
  • Aanmaningen kunnen per e-mail worden verstuurd net zoals facturen en offertes. Daarnaast wordt er bijgehouden wanneer deze aanmaningen per e-mail zijn verstuurd.
  • Het e-mailsjabloon voor aanmaningen kan worden aangepast.
  • Er zijn specifieke sjablonen voor aanmaningen met de mogelijkheid om de aanmaningsteksten voor de verschillende types aan te passen.
  • De overzichten met aanmaningen onder het menu “Aanmaningen” zijn vervangen door twee nieuwe overzichten: “Openstaande posten” en “Archief”. In het overzicht met openstaande posten staan alle nog niet betaalde facturen. In het archief staan alle verstuurde aanmaningen.

Profifact API

Ten tweede beschikt Profifact nu over een API. Hiermee wordt het supereenvoudig voor andere software om met Profifact te communiceren. Zo kun je bijvoorbeeld je webshop koppelen aan Profifact, zodat facturen vanuit de shop direct in Profifact worden gezet. Daarnaast kun je ook een programma maken dat al je factuurregels uit Profifact inleest in een boekhoudprogramma. De mogelijkheden zijn eindeloos. Veel van de dingen die je voorheen met de hand moest doen, kun je nu automatiseren met de Profifact API. Maar dat is nog niet alles. Je kunt ook functionaliteit aan Profifact toevoegen. Wil je bijvoorbeeld periodiek facturen versturen, dan maak je zelf een programma dat die facturen op gezette tijden aan Profifact toevoegt en vanuit Profifact verstuurt. Je enige limiet is je eigen creativiteit. Op https://api.profifact.nl/support vind je uitgebreide documentatie en staat een voorbeeldcode.

API Profifact

Communiceer heel eenvoudig met andere software door onze API

Diverse kleine updates

Het verbeteren van het aanmaningstraject en het toevoegen van een eigen API is niet het enige. Uiteraard zijn er ook meerdere “kleine” verbeteringen gedaan in Profifact. Zo zijn de volgende zaken toegevoegd:

  • Bij iDEAL-betalingen voor een Profifact abonnement ontvangt de klant voortaan meteen een factuur per e-mail.
  • In het factuur- en offertesjabloon kunnen de totaalbedragen worden ingevoegd op diverse plaatsen door de expressies “{factuur.totaalinclusief}” en “{factuur.totaalexclusief}” toe te voegen in het tekstblok naar keuze.
  • Voor klanten kan een eigen klantnummer worden ingesteld.
  • De functie “Kopie maken” is nu ook beschikbaar voor conceptfacturen.

Verder zijn er een groot aantal kleine problemen opgelost die het gebruik van Profifact nog eenvoudiger maken. Ga voor de volledige lijst met verbeteringen naar onze pagina ‘Belangrijke verbeteringen’.

Heb jij naar aanleiding van deze blog nog vragen? Of heb je tips waardoor wij ons pakket nog beter kunnen maken? Neem dan contact op met onze helpdesk. Deze is te bereiken via
088-2272727 of via support@profifact.nl.

Deel dit artikel met je vrienden:

Facebooktwittergoogle_pluslinkedinmail

Geen reacties

Laat een reactie achter: